Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Kaela - 16 juni 2015 21:10

 


En stilla ljuvlig juniskymning möter min blick då jag lyfter den från datorn och ser ut genom fönstret.

Det bor en slags vemod i skymningen.

Och ett ljus så här i den ljusaste årstiden som får oss att längta.

Vi vet inte kanske vad vi längtar till.

Men vemodet griper tag i oss och ljuset lockar och drar.


Medan jag, som just kommit hem och fått i mig lite mat, inser att om jag ska orka en dag imorgon också får jag försöka förvandla denna längtan ut till en längtan in- till sängen!


För dig som undrar - efter mitt förra inlägg.

Med lite övertid så hann jag dokumentera och skriva alla rapporter.


Så om jag skrapar lite på min längtan ut så kan jag nog upptäcka att jag är ganska trött-


Jag ska  ta en tidig kväll - rik av en dag som lärt mig en del, framför allt om mig själv.


Önskar DIG en riktigt god natt!


Ta med dig citatet här nedan i fickan då du går vidare:

"Frihet är det enda ting som man inte kan äga, om man inte är villig att ge den till andra. "
William Allen White






Av Kaela - 16 juni 2015 14:14


 




Livet rusar på och det är lätt att glömma bort sig själv emellanåt.

Speciellt om du är en person  och kanske också har ett jobb där du alltid i första hand tänker på andra.

Så viktigt att jag själv inte glömmer de där andningsdpauserna jag brukar uppmana alla andra att ta.

Men som du kan se av nedanstående kan vi alla falla offer för stressen ibland.

Om vi låter den få tag i oss.


Idag har jag haft en dag med mycket stress.

Oskrivna dokumentationer,rapporter, besök och telefonsignaler har tornat upp sig.


När det åter ringde på dörren när jag just tagit tag i den rapport som faktiskt har en dead-line, för tionde gången,kände jag stressen i hela min varelse då jag gick för att öppna.


Utanför stod en av våra gulliga extramormödrar med sitt lånebarnbarn på fem år vid handen.

Jag fick en kram av dem båda - och hann säga (utan att någon frågat - att det är rörigt idag.


I samma stund undrade jag vem som hade bett att få veta det.

De kom glada och rosiga med nyinköpta bullar i hoppp om en kopp kaffe och en liten Mer!


Och får veta att de är mycket idag!

Jag bad om ursäkt och gick in på toaletten och drog tre djupa andetag innan jag på nytt gick ut till dem och sa:" Nu börjar vi om  Gå ut och ring på igen."

De såg frågande på mig men gjorde som jag sa.

Nu mötte jag dem med öppen famn och ett leende.


Vi skrattade lättade alla tre.


En mysig fikastund hade vi sedan och skrattade gott åt vad stressen kan ställa till med.,


Ibland måste vi börja om!

När allt blir fel för att stress eller annat sätter krokben för vår goda vilja.


Det var l i t e modigt av mig att göra det - men jag är glad att jag vågade.


Våga börja om ska du få se hur snabbt kaoset förbyts i glädje.

Och hur du istället för ett misslyckat möte får ett gott och varmt möte där ni verkligen möts.






Av Kaela - 16 juni 2015 06:22

 



En ny dag - ett nytt liv.

Glöm inte - livet är idag - igår är redan historia - och imorgon är något vi inte behöver ta itu med - förrän det kommer.



Vi behöver lära oss att leva mer i ögonblicket.

Känna tacksamhet för gårdagen - den som redan är bakom oss - men den har fört oss fram till idag.


Idag - en gåva.

Solen skiner just nu!

Kanske stannar den - kanske inte.

Oavsett - det är DIN dag - njut av den!

Vi kan välja om vi ska känna oss nedstämda över det - eller om vi ska vara tacksamma för en ny dag - en orörd gåva i våra händer.

En dag att leva - och en dag att verka.


Önskar dig med de orden en dag när du verkligen känner att du är här och nu - och att här och nu trots sina brister är riktigt bra att vara i!


Och så ett citat att ta med dig in i DIN nya dag!


"Ge så mycket Du orkar - inte mera.
Ta emot så mycket Du får - inte mindre. "


Okänd tänkare

Av Kaela - 16 juni 2015 06:09



Idag är det den 16 juni och Axel och Axelina har namnsdag! Grattis till er!  


Stort grattis till dig som har födelsedag idag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards