Alla inlägg den 22 september 2010

Av Kaela - 22 september 2010 17:51

Läser i Expressen -  en sån där härligt go och varm nyhet som jag älskar - om piloten Mikael Knudsen som överlämnade sparkarna till andrepiloten och föll på knä och friade till Emelie.

Inte lätt att ta tillbaka det frieriet med så många vittnen.

Hoppas de får fortsätta att leva högt på och av sin kärlek - det önskar jag dem.




Av Kaela - 22 september 2010 15:12


  


Det är om aftonen man bryter upp


vid solnedgången


Det är då man lämnar allt.


Tanken tar ner sitt tält av spindelväv

och hjärtat glömmer varför det har ängslats

Ökenvandraren överger sin lägerplats

och fortsätter sin färd i nattens stillhet


ledd av gåtfulla stjärnor


Pär Lagerkvist



 

Av Kaela - 22 september 2010 14:03

Göteborgsposten skriver att 50 000 bilpendlare får åka med Västtrafik gratis i 14 dagar för att prova på att pendla utan bilen.

Säkert får de en del nya kunder på det sättet.

Men om det blir så många som var femte känner jag mig inte säker på.

Om det fungerar med arbetstiderna att åka tåg eller buss istället för bil så är det ju ingen tvekan att man tar tåget tycker jag - tycker jag, eftersom det är betydligt billigare än att köra den egna bilen.

Dessutom - man är miljövänlig - vilket vi väl alla vill vara numera.

Åandra sidan blir det ju kanske väntetider som man tycker man kunnat tillbringa hemma istället....


Av Kaela - 22 september 2010 06:15

I Expressens artikel kan man läsa om en undersökning som visar att de  som är bäst på att roa sig är 50+-folket.


Javisst...man vågar ta livet lite mera med en klackspark...inte så förfärligt ängslig för att man inte ska duga....


Man har släppt kravet på att ha roligt som lite äldre - och det gör att man får det roligare!


Av Kaela - 22 september 2010 05:55


  


Vissa människor ser skönhet var än de befinner sig.

I trädet utanför fönstret.

I den rostiga cykeln på grannens tomt.

I regnmolnet på himlen.

I människan framför dem.

Andra ser bara skönheten som finns där borta, bortom vardagen.

Dit man måste springa för att hinna.

Eller flyga för att nå.

Aldrig nära.


Jag är övertygad om att den förstnämnda kategorin är de lyckligaste människorna.

Skönheten mitt i vardagen - i det som omger oss.

Det gäller att se den - att upptäcka den.

Den finns där - medan vi kanske är upptagna av att leta efter den - långt borta!

Av Kaela - 22 september 2010 05:45

  



En hungrig människa mindre betyder en broder mer.

Stig Dagerman

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards