Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Kaela - 15 juli 2011 17:01

Visste du att stölder från järnvägsnätet ställer till det för oss tågresenärer som vill komma fram i tid.

Hitintills i år har förseningarna rört sig om minst 436 timmar.

Dessutom har 915 containrar med gods inte kunnat komma iväg.

Det drabbar alltså också vår export.

Kanske vore det idé att övervaka de mest kända tjuvställena ordentligt...

Hur det ska gå till är ju inte jag bra på att svara på - men jag tycker att det borde vara möjligt.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 15 juli 2011 13:57

Jag har ägnat förmiddagen idag åt att läsa en bok som slitit mitt hjärta i bitar och fått mina tårar att rinna...och rinna....


Boken heter: Jag önskar dig ett vackert liv"

Boken är en brevantologi av koreanska mödrar som tvingats lämna sina barn till adoption.

jag skulle vilja skriva ner något brev - men väljer att inte göra det eftersom jag inte kan hitta ett enda som går utanpå de andra.


Jag säger bara: Läs boken!


Särskilt om du är förälder till ett utomlandsadopterat barn - eller om du är ett barn som adopterats till Sverige från ett annat land.


Jag fick låna boken av en vän men skickar efter den här för att jag vill kunna gå tillbaka till den - om och om igen.


Finns det en moderskärlek så helt utan egoism - som den kärlek som får en mamma att avstå sitt barn i förhoppningen att barnet ska få ett bättre liv än man själv kan ge det?


Av Kaela - 15 juli 2011 11:20

Lotta Gröning jämför i Expressens artikel, utslagen av försäkringskassans beslut för enskilda personer med rysk roulette.

Fruktansvärt om det är sant.

Tycks vara en fullständigt kaosartad situation där handläggarna skyller på reglera=regeringen och regeringen skyller på handläggarnas tolkningar

Vi behöver engagera oss i det som händer med människor som är sjuka medan vi är friska.

Ingen av oss vet vem av oss som är sjuk imorgon - men som kanske ändå förklaras frisk av försäkringskassan.


Till artikeln

Av Kaela - 15 juli 2011 10:52


 


Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor.


Frank Crane

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards