Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Kaela - 18 juni 2012 16:43

 

Jag lånade bilden här


Jag borde ha sovit, det känner jag idag.

Me jag hittade en bok när vi köpt ny bokhyla dit det tog ett bra tag att förflytta hela bokförrådet.

Boken "Berget har inga rötter" hade tydligen satts in lite för tidigt - innan den blivit läst.

Började läsa på eftermiddagen igår - ch fortsatte när jag hamnat i säng.

Kunde inte slita mig förrän boken var utläst.

Vilen tur att vi måste skaffa en ny bokhylla så att jag inte gick miste om denna läsupplevelse!


Det är den absolut mest intressanta bok jag läst om Alzheimer.

Jag har läst anhörigas berättelser - men aldrig den drabbades egn - innan boken om "Lasse" som tänkte skriva en deckare - av Manne Fagerlind.


Efter skilsmässan lever Lasse ensam i sin lägenhet.
Av två söner kommer den ene oftare och hälsar på honom.


Han bestämmer sig för att skriva en deckare  kanske som en slags revansch efter sitt misslyckade arbetsliv och även ett misslyckat liv som far och make.


Så smånignom kommer minnesluckorna och Las sefår svårt att skriva på sin deckare.

Han  besöker en läkare som ger honomr diagnosen Alzheimers.

Hans reaktion vid den upplysningen kommer länge att stanna inom mig.
Som läsare får man följa Lasse genom den försämring som sker, från när  han själv uppfattar sin glömska tills
han inte minns något alls eller känner igen sina söner.


Den grep tag i mig den här boken.

Och jag kan verkligen varmt rekommendera den till alla.

Och särskilt mycket till dig som har någon i din närhet som drabbats av Alzheimer.


Du kan köpas boken här



Av Kaela - 18 juni 2012 10:01

För dig som tänker passera Norrköping på din semesterresa.

Passera inte-ge stan en dag- det är den värd.

Här kan du se vad som är på gång....

Av Kaela - 18 juni 2012 08:05

Nu och då snubblar man över en blogg som berör på det där speciella sättet.

Idag när jag surfade runt för att hitta material till en föreläsning hittade jag Saras blogg.

Jag rekommenderar den verkligen!

Av Kaela - 18 juni 2012 06:02


 



Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest, utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa.


Epikuros

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards