Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Kaela - 2 oktober 2014 19:33


  

 



Må du finna ro och frid
i en värld som du inte alltid förstår.
Må smärtan som du har känt
och de konflikter som du har upplevt
ge dig styrkan
att gå igenom livet
och möta varje ny situation
med mod och optimism.

Vet  - att det finns de
vars kärlek och förståelse
alltid kommer att finnas för dig
även när du känner dig som mest ensam.
Må du finna nog godhet i andra
för att kunna tro på en fredlig värld.

Må ett gott ord, en uppmuntrande beröring,
ett varmt leende,

bli ditt varje dag under resten av ditt liv

och må du ge dessa gåvor
likaväl som du tar emot dem.

Minns solskenet
när stormen verkar härja utan slut.
Lär ut kärlek till dem som känner hat,
och låt den kärleken omsluta dig
när du går ut i världen.


Minns att dem vars liv du rört

och att dem som har rört vid ditt liv
för alltid är en del av dig

Kaela

Av Kaela - 2 oktober 2014 19:13

 




Just kommit hem efter en oerhört intensiv dag på jobbet.

Idag blir det köpepizza.

Det går an det också när man är hungrig även om det inte är min favorit.


Det är en så intensiv verksamhet hos oss just nu.

Har egentligen aldrig sett motsvarigheten till denna höst.

Jag pratar med nya frivilliga i princip varje dag.




Jag tror att det beror på att valet i år visade oss att godheten måste stå upp - kärleken som ser alla människor som lika värda.

Oavsett hudfärg, ursprung, religion och sexuellt identitet.

Varje människa är så oerhört dyrbar.


Och omsorgen som jag får ta del av i samtal med människor som vill ge en del av sin tid för att göra skillnad i en okänd människas liv - ja den är helt fantastisk.

Just nu har vi också en jättegullig liten praotjej från en niondeklass.

Tänk att så unga människor vill veta mera om detta med frivillighet!

Det finns så mycket godhet och så mycket vilja till att ge av sig själv.

Så stort - så fantastiskt stort tycker jag!

Av Kaela - 2 oktober 2014 05:43


 



I avskedets stund
trycker jag din hand
men orden
jag vill ge dig
finner jag inte.
Då lägger jag
i dina händer
mina tårar
min längtans
och min smärtas
ordlösa språk


I dina kupade händer
skall du bära
tårarnas hemliga tecken.
Och du skall se
ut över havet
och din längtansblick
ljusnar
när vågorna tystnar
och allt blir stilla.


Ivar Karlstrand

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards