Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Kaela - 13 oktober 2014 19:11

Mannen som skrev "En man som heter Ove" och "Mormor hälsar och säger förlåt"

Fredrik Backman har nu skrivit en ny bok: "Britt-Marie var här"


 

Bilden lånad av Adlibris



Britt Marie är en drygt 60-årig kvinna som jobbat och slitit för att hålla hemmet rent ntill en fodrande make.

En dag får nog nog och tar sin väska och drar.

Kliver in på arbetsförmedlingen på sin nya ort och får som sitt första jobb att vara fotbollstränare för iungdomslaget.

Inte vet hon något om fotboll, men hon vet en hel del om människor.

Och hon möter uppskattning.


Detta är en bok om kärlek.

Till fotbollen men också mellan människor!

Jag har läst den sakta för att dra ut på nöjet att umgås med Britt Marie !


Jag rekommenderar den  verkligen!


Du kan köpa den på nätet - bland annat på Adlibris




Av Kaela - 13 oktober 2014 05:46

 



Går ut för att möta ännu en höstdag
Fuktigt gräs, och tunna skyar av dimma
Under natten har det regnat och allt dryper av dropparna som föll.

Det är inte längre varmt under dagens första timma - hösten är verkligen här på allvar.

Mörkret är kompakt - och det är lätt att säga fy och usch!


Ändå är hösten en strålande k0onstnär som ett bra tag nu har förnöjt oss med ständigt nya färger på sin palett.


Nu går det över mot grått!
Men även grått är en färg!


Snart är träden helt avlövade.

Och sträcker sina grenar mot himlen - liksom i protest - eller i bön.


Jag fick ett ljus för en tid sedan - det är handgjort och stöpt som en ros.

Jag sparar på det där ljuset - till något tillfälle som är tillräckligt stort och speciellt.


När blicken faller på det nu lovar jag mig själv att det där tillfället ska vara snart!


För varje minut, varje timme, varje dag i våra liv är ju stora och speciella!

Spar inte på glädjen.

Ta ut den!

Tänd den!

Det kommer ständigt ny!


Och jag har hittat en sida på nätet där man kan köpa såna ljus som det jag fick!


Såna vill jag ha flera - för att lysa och nerätta att varje stund är en stund att fira!




Av Kaela - 13 oktober 2014 05:45

 



För många av oss är det
så svårt att räcka till
för allt som måste göras
och allt det som man vill.


Men fast det är så mycket
på jobb och hemmavid
så är en del beredda
att ge utav sin tid.


Det värmer mig i hjärtat
att du är en av dom
- att du är en person
som gärna bryr dig om.


Så tack för att du visat
sån omtanke om mig.
Och hoppas jag får chansen
att göra nåt för dig.


Siv Andersson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards