Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Kaela - 10 oktober 2014 18:35

 



Idag har jag pratat med en kvinna född 1909!


105 år!

Helt otroligt vital och pigg.


När jag frågade henne hur det är att vara 105 år svarade hon: Ja man kan ju säga att horisonten har kommit riktigt nära.

Du vet  den som var långt långt borta när man en gång i tiden var riktigt ung.

Jag tyckte det lät så positivt.

Horisonten har kommit nära.


Vi  lever allt längre i Sverige.

På 150 år har medel­livs­längden ökat från strax under 50 år 1861 till omkring 80 år idag.


Och det beror förstås band annat på att en del blir riktigt riktigt gamla.

Över hundra år.


Undrar om det finns  en övre gräns för hur gamla vi kan bli?

Det finns olika uppfattningar om det.

Att bli gammal bara för att bli gammal är ju inte kul.

Men om man blir gammal och mår så bra som damen jag talade med idag.

Då tror jag det är riktigt roligt!

Av Kaela - 10 oktober 2014 06:15

    


Att vara generös mot sig själv är att ge sig själv en stor gåva


Egenkärlek är den första kärleken - basen för all annan kärlek.


Våga ge uttryck för den underbara kreativa person du är!


Bli medveten om din inre rikedom!


Låt din generositet lysa - låt både dig själv och andra upptäcka att du är mycket större än vad både de och du tror.


Varje människa är unik och fantastisk. Du är inget undantag!


Ge dem du möter idag det allra bästa- den verkliga person som jantelagen har förpassat till en mörk vrå inom dig!


Låt ditt ljus lysa! Då tänder du också andra!


Världen behöver det!!


Tillsammans man vi göra världen ljusare!

Av Kaela - 10 oktober 2014 05:43

 



Jag diktar för ingen -
för vinden som vandrar,
för regnet som gråter,
min sång är som blåsten,
som mumlar och går
i höstnattens mörker
och talar med jorden
och natten och regnet.


Erik Blomberg

Av Kaela - 10 oktober 2014 05:40

 



Idag är det fredagen 10 oktober och Harry och Harriet har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards