Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Kaela - 18 januari 2016 20:02

 






Livet är fullt av "måsten"'

Alla dessa gör att man lever därframme - imorgon - eller kanske till och med nästa år.

Morgondagens handling,onsdagensmöte och torsdagens informationssammanskomst.

Själv vaknade jag med en oro i morse för hur jag skulle klara av den här dagen - med så mycket möten.

Kände fjärilarna i magen och försökte sortera i ett huvud som inte helt ville vara med på galoppen.

Detta gjorde att jag inte alls märkte vad jag åt till frukost!

Så dumt.

Så lätt att glömma att det är NU - den här sekunden som jag skapar min framtid.

Gårdagen är ju ett minne och kroppen har fått sova av sig den trötthet den medförde - idag är här - med allt vad det innebär....


Nu hemkommen från en tuff dag försöker jag tänka igenom den.

Njuta av denna minut och av kvällsmaten min goa make gjort iordning.

Känna att nu är det kväll...och jag kan göra vad jag vill.

Istället för att sitta här och fundera över om flickan som har ett handikapp skulle kunna fungera som hjälpande hand med ledsagningsuppdragen så jag slipper lite telefonarbete.


Undrahur jag ska bygga nätverket av frivilliga .....och vilka frivilliga..... och vill just dom - runt fyrbarnsmamman med de svarta olyckliga ögonen.

Lägga henne i Livets eller i Guds hand till imorgon.


Om jag saktar ner nu blir kanske imorgon lugnare.

Och jag kommer kanske att utan problem skapa ett nätverk som fungerar för henne i den nya staden - det nya livet - efter misshandeln.


Nej - nu ska jag sätta mig ner, ta några djupa andetag och bara njuta av  att arbetsdagen ligger bakom - och jag har några lediga kvällstimmar.

Ta in hela rummet och känna att jag är här just nu -idag var idag  - och imorgon är en annan dag.

Märker att jag måste jobba på detta att bli just HÄR och just NU.

Slappna av så kaoset inom mig saktar ner och jag hinner andas.


En lat kväll framför datorn ska jag ha.


Och jag önskar DIG en kväll när DU orkar vara i DITT nu!


Och en god natts sömn när det är så dags för DIG!


Här kommer ett citat att suga på:


 

"Hemligheten till att lyckas i livet är att vara redo för din möjlighet när den kommer."

- Benjamin Disraeli

Av Kaela - 18 januari 2016 05:56

 




"Nära" är ett ord jag tycker om.


Att vara nära är att delta.

Om jag lever nära en annan människa så deltar jag i den människans liv.

Så stort att vi kan delta i varandras liv.

Annars skulle vi ju bara har vårt eget liv att leva.

Vilket är stort i sig.

Men att få delta i andra människors liv gör livet så oändligt mycket rikare.


Jag vill också leva nära mig själv - mina principer, mina tankar.

Så att jag blir en så sann människa som möjligt.


Nära det som händer idag - det som möter mig.


Nära vill jag vara - idag och alla andra dagar!


Önskar också DIG en riktigt nära-dag.

När du får känna att du lever med varje fiber av dinn kropp och med hela din själv förankrad i det du möter!


Här kommer också ett itat att ta med oss ut i dagen - om vi vill:


"Mod är inte att göra det som andra är rädda för.
Mod är att möta det man själv är rädd för."

Klas Hallberg



Av Kaela - 18 januari 2016 05:50

 



Idag är det den 18 januari och Hilda och Hildur har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar givetvis också DIG som har födelsedag idag!


Önsar er en fin och minnesrik firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards