Alla inlägg den 1 april 2008

Av Kaela - 1 april 2008 20:40



Voltaire - som förrsten inte alls hette Voltaire egentligen - han hette egentligen Franqois-Marie Arouet - var ju något sv sin tids mega-stjärna.

Han var otroligt rik och han var begåvad och såg ju heller inte så illa ut.


Han sa en hel del kloka saker.

Men retade gallfeber på kungar adel och präster.


Bland annat sa han så här:

 "Skilsmässan är sannolikt lika gammal som äktenskapet. Jag tror dock att äktenskapet är någon vecka äldre."


Och så här:


"det är förbjudet att mörda och därför straffas mördare...så länge de inte dödar i grupp och till ljudet av trumpet"


Det var också ha som sa: "Jag ogillar vad du säger, men jag vill intill döden försvara din rätt att säga det."

Av Kaela - 1 april 2008 17:29



Aprilskämt- det kan du läsa om här


http://aprilskämt.se/

Av Kaela - 1 april 2008 14:47

De som drabbats av fibromyalgi har ju hitintills fått använda vanliga värktabletter.

Läkemedelsbolagen jobbar  nu på att ta fram mediciner som blockerar de receptorer i smärtsystemet som tycks överreagera .


Läs mera här:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3622.ab

Av Kaela - 1 april 2008 14:35

Ja du Ulla idag får man se upp.

Mina kompisar på Byrån mot Diskriminering som arbetar i samma hus som jag gör, har nog försökt.

Men jag var beredd.

Samtidigt som de tog i lite för mycket.

De sa att huset där vi arbetar skulle rivas.

Nu är det ju så att det är ett k-märkt hus och de rivs ju inte så där utan vidare.

Önskar dig också en bra dag!


Kramar



Av Kaela - 1 april 2008 13:59



Olle och Kalle satt i sandlådan och disktuerade sina mödrar när plötsligt Kalle säger: Din mamma är inge vidare- min är mycket vidare...

Av Kaela - 1 april 2008 11:22

Hunden - människans bästa vän säger vi ofta!

Men den kan vara även andra djurs bäsdte vän vilket vi hör om nu och då.

En av de allra sötaste aktuella historier jag hört är den om hunden Rex som du kan läsa på den här länken:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2162348.ab

Av Kaela - 1 april 2008 11:14




1 april- och tidningarna sätter en heder i att ha en "lurartikel" med i Dagens Tidning.


Detta är absolut Norrköpings Tidningars 1 april artikel


Sportlovet försvinner när skoltiden utökas

Sportlovet är snart ett minne blott.
I höst träder den nya skolordningen
i kraft och då är lovet borttaget.


För att läsa mer - klicka här:

http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=3433316

Av Kaela - 1 april 2008 11:10

Ingen bra förening
 
det här...
 
sa hon.

  Ordförande talar för tyst
  Sekreteraren är omänsklig
  och kassören gnidig.
  Dom gör ingenting
  för pensionärerna...

  Otrivsam lokal
  Dålig belysning
  Hårda bänkar
  Golvdrag...

  Folk pratar för mycket.
  Sångarna sjunger falskt
  Kaffet är svagt...

 
Lottförsäljning
  - Jag vinner aldrig sa hon
  men hon köpte en lott

   Vann högsta vinsten:
   en hem-ystad julost

  Tog emot vinsten, sa
  ska jag äta upp den här
  - jag som är ensam 
  Från boken: Lyssna! Fråga! Svara

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards