Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Kaela - 9 oktober 2010 23:21

  


Höstfärger...sol...men kall vind- ett övergivet sommartorp...starka upplevelser under en fantastisk promenad idag!

Idag - just idag - har naturen visat sig från en av sina bästa sidor.

Med de bilderna på näthinnan är det dags att säga godnatt.

Jag ska försöka bära med mig stämningen från idag - färgerna och känslan in i de mörka månader som står för dörren.



Av Kaela - 9 oktober 2010 19:06

En pappa som hotat att ta sina barn utomlands och därför hade övervakat umgänge var idag på lördagen på Junibacken tillsammans med sina barn  - Amina 7 och Ali 5 år,men lyckades avvika med barnen.

Gränslarm har utfärdats.

Gå in och läs artikeln och se fotona på barnen i Svenska Dagbladet.

Skulle du de pappan med de två barnen (eller någon annan person än pappan) ring omedelbart polisen.

Skulle önska att många av oss som bloggar uppmanar till detta så att barnen kan återföras till sin mamma som har ensam vårdnad om dem.

Vi kan hjälpa till så gott vi kan att undvika en livslång tragedi!!!



Av Kaela - 9 oktober 2010 19:01

Svenska Dagbladet skriver om Elin som tog sin katt till veterinären för att hon skulle bli steriliserad.

Något som varje ansvarsfull matte gör (eller i varje fall borde göra)

Katten fick en spruta och när Elina påpekade att den sov gott replikerade veterinären: Sover? Skulle du inte avliva henne?

Man kan ju bara tänka sig vilken chock matte fick!




Av Kaela - 9 oktober 2010 18:55

Smålandsposten skriver om hur man på äldreboendet Slottshagen i Sölvesborg infört att de boende ska kissa efter schema.

Det är inte lätt att tro på enhetschefen på boendet, som hävdar att det inte handlar om besparingar utan att syftet är att "öka livskvaliteten för den enskilde vårdnadshavaren".

Oj så mycket man kan förvanska med ors.

Självklart handlar det om att underlätta för eprsonalen i den verksamhet som slimmas mer än allt annat här i vårt land - omsorgen om våra äldre.

Av Kaela - 9 oktober 2010 18:50

Ibland får brandmännen säkert ett gott skratt - som den händelse som Gefle Dagblad återger.

Larmet gick vid åttatiden i morse på grund av att en brandvarnare stod och tjöt i en lägenhet.

Väl ditkomna upptäcker brandmännen att lägenheten är fylld av vattenångor.

Någon tog sig en riktigt lång och riktigt varm morgondusch.

Av Kaela - 9 oktober 2010 12:11


  


Jag tänder ett ljus
var gång
jag är i en kyrka

ett ljus
som lyser
bara för dig

hör någon fråga
om jag kommit över dig

och jag undrar
vad som menas
med att komma över någon

någon
som lät sitt leende skimra
och sin tanke flyga
som fåglar av silver
som lyste och brann


jag kommer aldrig över dig
du är invävd i mitt liv

jag lever det du gav

glädjen för att du fanns
och sorgen
för att du är borta

Kaela

Av Kaela - 9 oktober 2010 12:05

Dagens Nyheter skriver att  600 människor är försvunna i Sverige.

Det handlar om försvinnanden från 2005 och till idag.



Fruktansvärt om det finns anhöriga som inte fått klarhet i var deras kära finns.

Kan inte tänka mig annat än att det är bland det värsta som kan drabba.

Att någon dör är sorg och saknad....men detta är ännu värre...



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards