Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Innan du dog

Av Kaela - 18 februari 2015 19:35

 

Bilden lånad från Adlibris



Man kan vara beroende av en massa olika saker här i livet.

Av bra saker och dåliga saker.


Man kan bli slav under lasten vad det gäller alkohol och tobak.


Men - jag är helt säker på att om jag är beroende så är jag bokberoende.

Hur trött jag än är.

Hur fullt det än är på jobbet och hur långa arbetsdagarna än blir kan jag inte känna mig tillfredsställd utan att ha en bok på gång.


Den sista boken jag läst och avslutade inatt någon gång heter Innan du dog av systrarna Camilla Grebe och Åsa Träff.


Siri är egentligen lycklig i sitt nya förhållande med sambon Marcus och hon är överlycklig över att ha blivit mamma till Erik. Ändå har hon svårt att släppa sin före detta man som dog i en dykolycka, som sannolikt var ett självmord


Siri är terapeut. vilket på sätt och vis besannar det som en del tänker; att man blir terapeut eller psykolog för att förstå sig själv eller någon/några i sin närhet.


Jag sträckläste varje ledig stund.

 Boken är spännande. 
Inte tu tal om annat.


Siri som riskerar allt. sitt nya förhållande, barnet, sin karriär för att förstå vem det var hon var gift med en gång.

Att hans död var ett självmord är nog ställt utom allt tvivel.

Men hade det något samband med ett mord som inträffat en tid innan hans död.


Språket i boken är vackert ...ja till och med poetiskt och för mig är det ett plus.

Detta trots att det är ganska grovhugget...ja jag hittar inget annat ord för att beskriva det.


Detta är den tredje boken av de två systrarna om Siri.

Jag vet inte hur systrarna lägger upp författarskapet .

Om de diskuterar sig fram eller skriver en bit var.

Jag kunde inte utröna det genom att läsa den här bolen-


Vii du läsa en spännande bok med faran alldeles nära på alla sätt.
Då rekommenderar jag denna bok.


Du kan köpa den som pocket för 55:00 kronor här


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards