Alla inlägg den 23 november 2015

Av Kaela - 23 november 2015 21:04


 


På spårvagnen hem lyssnade jag till två tonårsflickor på sätet bakom mig.

De diskuterade kläder.

Vad annars när man är tonåring.


Ändå blev jag lite beklämd över att förstå av deras samtal hur oerhört viktiga kläderna är för dem.

De drömde om att hitta rika killar som kunde ge dem allt de ville ha....

Finns de killarna?

Och är de värda att drömma om?



Många människor verkar tro att ett liv i enkelhet är tråkigt ja till och med glädjelöst.

De har aldrig upptäckt den frihet som ligger i ett liv i enkelhet.

Jag är tacksam till Gud varje ögonblick av mitt liv för den stora rikedomar som Han har givit mig.

En motsägelse….nej…verklig rikedom är inte fullt bankkonto och senaste bilmodellen.

Någon har sagt att det bästa du har sitter på köksstolarna därhemma.

Och visst är det så.

Familj och vänner är oändliga rikedomar.


Många människor jagar lite högre standard..lite finare hus…lite häftigare resor…

Är de fria?

Knappast!

Visst behöver vi materiella saker - tak över huvudet, mat i magen och hyfsad garderob.

Men vi blir aldrig lyckligare i ett större hus, vi får bara högre lån.

Vi kan bara äta oss mätta.

Och vi kan bara använda en klänning i taget.


Med de tankarna önskar jag DIG en fin avslutning på dagen och en god natts sömn!


Här kommer förstås också ett citat till kvällen:




Jag har inte rätt till livets överflöd förrän alla har fått livets nödtorft".
Ralph S. Cusham


Av Kaela - 23 november 2015 06:18

 



Idag - den 23 november - har Klemens namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Ta hand om din dag och gör den just så som DU vill ha den!


Av Kaela - 23 november 2015 05:58

 


En riktig vinterdag vaknar vi till idag!

Ingen snö i och för sig - inte på mina breddgrader i alla fall. men -10 grader.

Så det gäller att vi pälsar på oss när vi ska ut.


För vi har en fantastisk kropp som vi ska ta hand om på alla sätt.

Idag kommer du- att tänka ungefär 70 000  tankar.
Nervimpulser till och från hjärnan färdas med en hastighet på 273 kilometer i timmen.


Dina ögons muskler  kommer att röra sig 100 000 gånger i dag.
 
För att benen skulle få samma träning skulle du behöva gå nästan två maratonlopp  denna dag.


Dina lungor har lika stor yta som en tennisplan och kommer att suga  i sig ungefär 11000 liter luft idag- och ditt hjärta kommer att slå ungefär 100 000 slag idag!


Detta är bara lite av din fantastiska kropp och vad den kommer att göra idag!

Vilken fantastisk kropp!


Så ta hand om Dig själv riktigt bra!
Lyssna på dina känslor, se dem för vad de är – vågor på ett djupt hav eller moln på en klar himmel.


Dagen är DIN!!


Gå ut och äg den!


Ett citat att ta med dig ut i DIN dag:


"Den största visheten är att ögonblicket bör njutas och göras till livets ändamål, ty ögonblicket är ensamt det reala och allt annat blott en tankarnas lek."
Ibid




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards