Alla inlägg den 21 november 2015

Av Kaela - 21 november 2015 23:48


Brasan i kaminen och ljusen på frisen ger stämning och värme.

Den där fina krypa-in - stämningen som man faktiskt kan längta till en kväll om sommaren.

Nu är tiden att njuta av detta!


Var sak har sin tid.


Kvällen är redan riktigt sen och jag ska se till att få en date med mannen med paraplyet.

Efter denna dag med många tankar och diskussioner och samtal kan  den mannen bli lite försenad

Men förr eller senare brukar paraplyet dyka upp  över sängen- och drömmen komma!


Önskar DIG en date med samme  man!

Och han är så speciell så han faktiskt kan vara hos många samtidigt!

Han har kommit på hur man klonar sig!


Här kommer  ett visdomsord inför natten:


"Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark."
G.K Chesterton
 

Av Kaela - 21 november 2015 18:51

 




 

Så nära
jag kom

ditt väsens djup

när du bjöd in mig
i din sorg


viskningen
från ditt hjärta
talade
till mitt

om din övergivenhet
och sorg

 

  



Medan jag lyssnade
till dina brustna ord
och svarta frågor


kunde jag bara önska

att du en dag


så sakta
att du knappt märker det

får leva

rakt in i svaren


Kaela

Av Kaela - 21 november 2015 18:01

    



Konsten att göra ingenting det är att släppa taget om allt det som är runt omkring.
Ibland måste man städa hjärnan och låta tankarna vila....

Återhämtning handlar inte bara om bra sömn, god mat, motion och umgänge.
Det är ochså att göra ingenting, inte ens att rulla tummarna.
Det är nyttigt och viktigt att låta hjärnan vila helt, att bara slappa och slöa.

Man kan sitta på en stol en stund och bara titta på tapeten, eller ligga i soffan framför teven
och slöstirra på något riktigt ointressant - sport, kultur, en såpa, ja vad som helst.

Men se till att ingen kommer och stör - och stäng av mobiltelefonen,lås dörren
Njut en stund med bara dig själv.
.
Ta ett skönt bad

och låt det varma vattnet smeka in ro i både kropp och själv.


Alla behöver en stund för sig själv!

Att vara för sig själv och att vara ensam - nej det är inte riktigt samma sak.

Men visst kan man kanske tänka att förutsättningen för att ha möjlighet att ta en stund för sig själv är just att man är  - ensam!


Just nu tar jag en sån stund - även om jag delar den med DIG som läser detta.

Just hemkommen från en urjobbig strategidag som jag skrev om igårkväll


Beslutet som dagen ledde fram till är ändå hoppfullt - vi kavlar upp ärmarna och försöker - en gång till!

Av Kaela - 21 november 2015 07:52

 




Läste någonstans för en tid sedan att bästa sättet att undvika en förkylning är att vara glad.

Vet inte om det verkligen är så.

Men en sak är säker.

Om jag är glad så mår jag bättre.

Men om jag inte är glad för att jag inte hittar något att vara glad åt - hur gö jag då?


Jag är helt säker på att vi alla, var och en har något att vara glad över - om vi bara ser oss omkring i vårt liv.

Och är jag glad -ja då ler jag.

Och jag har märkt att om jag ler mot andra så ler de tillbaka.

Så just nu i den första morgontimman beslutar jag mig för att bara fokusera på det jag har att vara glad över idag.

Jag är övertygad om att det ger mig en bättre dag än om jag går ut i morgonen med hängande mungipor.


Ju mer uppmärksamheten går till att reta sig på människor, situationer eller saker som jag möter desto sämre mår jag.


Och ju mera jag fokuserar på det jag känner osäkerhet och oro inför - ju mer ångestfylld och orolig blir jag



Och motsatt - ju mer jag bestämmer mig för att se det som är positivt och fint med de människor jag möter och de händelser som min dag innehåller - ju mera jag släpper min oro inför det som ligger framför -  desto bättre mår jag.


Nu ska jag börja med att glädjas åt en skön stund i duschen.

Åt att tvålen doftar så gott.

Och över de rena kläder som väntar på att jag ska ta på mig dem.


Och gå ut och ta hand om min sprillans nya dag!


Gör det du också!


Ett citat att börja dagen med är aldrig fel - eller hur?



"Det enda ondskan behöver för att segra är att de goda ingenting gör."
Edmund Burke



Av Kaela - 21 november 2015 07:47

 



Idag är det den 21 novmber och Helga och Olga har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Se nu till att ha en minnesrik firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards