Alla inlägg den 10 november 2008

Av Kaela - 10 november 2008 15:56

Mitt under grundkursen för frivilligarbetare i lördags ringde det på dörren och utanför stod två journalister från Folkbladet!

 Här kan du läsa artikeln och titta på bilder

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/artikel.aspx?articleid=4135130

Av Kaela - 10 november 2008 15:18


 


En kram kan betyda så mycket. En blick kan betyda så mycket!

Ibland kan en kram säga mer än tusen ord

Ibland så behövs bara en kram.

Ibland finns det inga ord då kan en kram vara allt man kan ge.

Ibland kan en kram göra en dag,

Ibland behöver jag verkligen en kram

Ibland efter att man har pratat om allvarliga saker så kan det kännas så gott att kramas..

Ibland kan en kram innehålla allt man vill säga.

När man möter någon man inte har sett på länge är en kram så bra..

När man skall skiljas åt så kan en kram innehålla allt man vill säga..

När man möter någon man tycker om är det så gott att kramas

En kram kan säga så mycket:—— Jag älskar dig, Du betyder så mycket, Jag tycker om dig, Va härligt att se dig, Jag tänker på dig, Känner med dig, Jag vet inte vad jag skall säga men jag kan i alla fall krama dig.…

En kram värmer i hjärtat

Kramas istället för att kriga....

Fler kramar åt världen

Våra armar är de enda Gud har för att krama sina barn…

Kram på dig…...

Av Kaela - 10 november 2008 15:16

Ja det går så rasande fort med dessa små underverk.

Till och med så att Pixie blivit så medveten att hon visade lite avundssjuka när mormor bar Linnea-likaså när morfar gjorde det!

 http://kaela.bloggagratis.se/2008/11/10/1095510-i-helgen-har-bada-mina-bebisflickor-halsat-pa-mormor/

Av Kaela - 10 november 2008 15:14

Ja de är verkligen livets efterrätt...känner en gammal dam som faktiskt hunnit få barnbarnsbarn och jag frågade henne: "Man säger ju att barnbarn är livets efterrätt- men vad är då barnbarnsbarnen?"

Hon blinkade mot mig och svarade: "De är den lilla exklusiva kakan till kaffet efter efterrätten"

Förstår din längtan Gunilla.
Det är underbart.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/11/10/1095510-i-helgen-har-bada-mina-bebisflickor-halsat-pa-mormor/

Av Kaela - 10 november 2008 08:05


 


Kay Pollak skriver så här i sin bok......

"Tänk om det är så att inga möten med människor är tillfälliga

Tänk om det är så att varje människa är utsänd

De är alla utsända för att de har något att lära!"



Ja, tänk om ...det är så.I varje nytt möte kan man lära sig något nytt...har man bara alla sinnen öppna och viljan att inse att den människa som står framrför kommer att ge mig något fullständigt nytt.

Ni alla sköna bloggarvänner- lär mig varjé dag något nytt!

Tack för att ni finns!!!

Av Kaela - 10 november 2008 05:55

Linnea som börjar både skratta och jollra.

En helt underbar liten tjej.



Och Pixieflickan som både kryper och busar.

8 månader blev hon den 5 november.

Linnea blev 2 månader den 28 oktober.


Sååå trist när de åker igen...det går så oerhört fort och det händer så mycket mellan gångerna jag ser dem.

Denna helgen var jag dessutom tvungen att vara på mitt jobb eftersom vi hade en grundkurs för frivilligarbetare på lördagen.

8 timmar borta från underverken sved i hjärtat!




Av Kaela - 10 november 2008 05:51

Var tredje dag behandlas ett barn under tio år för alkoholproblem!!!

Vem i allsin dagar tillhandahåller så mycket alkohol till en tioåring?
Hur får ungdomar tag på sprit?
Genom vuxna förstås.

Det finns bara en väg att stoppa detta och det är att vuxna aldrig någonsin hjälper barn och unga att skaffa alkohol!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3731639.ab

Av Kaela - 10 november 2008 05:42

A-E innebär gpdkänt i olika nivåer medan F står för icke godkänt.

Jag vet inte om forskarna i första hand kritiserar detta system eller om de egentligen inriktar sig på betygshetsen som börjar spira överhuvudtaget.

Skolministerna anser att det nya systemet blir mera rättvist.

Mvg som idag är det högsta betyget nås av alltför många elever säger han....

Enligt honom leder det till att det blir sån konkurrens om vissa högre utbildningsplatser att de måste delas ut genom lottning.

A ska bli svårare att få.

Jag vet inte om betyg ger kunnigare elever.

Kan nog hålla med forskarna om att det kan bli en jakt på betyg som gör kunskapen ytligare och mera tillfällig.

Man läser för skrivningar och försöker nå bästa resultat där.
Betyg handlar ju egentligen alltid om hur jag ligger till i förhållande till andra.

Och egentligen ska det väl vara mig själv jag jämför mig med- försöka bli bättre och bättre...

Jag tycker det är svårt att ha en klar uppfattning i den här frågan.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159790

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards