Alla inlägg den 23 november 2008

Av Kaela - 23 november 2008 21:24

Javisst är de duktiga. Och det medan de är så små. Vad månne bli av de små liven?

; 0)


http://kaela.bloggagratis.se/2008/11/22/1130824-rebecca-kanner-ni-igen-de-dansande-tomtarna/

Av Kaela - 23 november 2008 20:48

Och ett stort tack för att du lägger in Moder Teresas bön på din blogg...den är så obeskrivligt vis.

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/11/23/1132800-moder-teresas-dikt/

Av Kaela - 23 november 2008 17:20


 


Gud älskar var och en av oss, som om det bara fanns en av oss.
Aurelius Augustinius

Av Kaela - 23 november 2008 15:53


DETTA BEHÖVER DU HA HEMMA:


ca 500 g nöt- eller blandfärs
salt
1/2 1/2 msk rosé- eller grönpeppar
2 2 ägg
2 2 msk ströbröd
1/2 1/2 dl vispgrädde
2 2 msk kallt vatten
1 1 tärning nötbuljong
1 1 liten gul lök
Sås:
1 1 msk rosé- eller grönpeppar
1 1 msk smör
2 1/2 2 1/2 dl vispgrädde
3 3 msk crème fraîche
2 2 tsk soja
1 1 msk tomatpuré
salt
smör att steka i


SÅ HÄR GÖR DU


Blanda färsen med salt, stött peppar och ägg. Låt ströbrödet svälla 5 minuter i vätskan. Blanda med färsen. Smula ner buljongen. Hacka löken fint och vänd ner den. Provstek gärna en liten klick för att kolla kryddningen.

 Forma små biffar och stek dem klara på medelvärme.

 Fräs pepparn till såsen med smöret i en kastrull. Slå på grädde och crème fraîche, smaka av med soja, tomatpuré och salt. Småkoka 5 minuter.

 Kokt potatis och en fräsch grönsallad till är gott!

Av Kaela - 23 november 2008 11:22

Marie-annes fyra H-ord

Här är hennes råd till dig som har någon vän som hamnat i den situationen.
* Håll tyst - säg inte att du förstår, för var och en som mist någon nära bär sin egen sorg som ingen annan kan förstå fullt ut. Och säg framförallt inte att den sörjande ska försöka glömma, det vore ju hemskt att göra. Det behövs inga ord för att känna tröst - låna bara ut dina öron och lyssna!
* Häll i - den som sörjer glömmer så lätt bort att äta och dricka och blir ännu svagare av det. Så bjud gärna på en liten bit mat och något att dricka.
* Håll om - om du visste så viktigt det är för en förtvivlad människa att känna mänsklig värme!
* Håll ut - jag vet att den som sörjer är jobbig för omgivningen! Men försök att hålla ut. Jag lovar att du på sikt kommer att få belöning för ditt tålamod!


Vill du läsa om Marianne?


Här är länken:


http://www.hemmetsjournal.se/mera/Dodsbudet-kastade-mig-rakt-in-i-helvetet1/?id=99654

Av Kaela - 23 november 2008 09:33


En natt hade jag en dröm.
Jag drömde att jag gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde bilder ur mitt liv fram.
Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden,
ett par var mina och det andra var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren.
Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv
fanns endast ett par fotspår.
Jag såg också att detta var under de mest ensamma
och svåra stunderna i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud om detta.
Gud, du sa när jag en gång bestämde mig för att följa dig,
att du skulle gå med mig hela vägen.
Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv
finns det bara ett par fotspår...

Jag förstår inte varför du lämnade mig
när jag behövde dig som mest
Gud svarade: 
"Mitt kära barn. Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig. 
Under tider av svårigheter och prövningar 
när du bara kan se ett par fotspår, då bar jag dig.
Översatt från engelskan...men poeten och översättaren är okända för mig

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards