Alla inlägg den 28 november 2008

Av Kaela - 28 november 2008 18:21

 

 

 


  1.  Gå barfota så ofta du kan

  2.   Stanna alltid upp och njur när du kommer ur liften på fjället.

  3.  Krama någon minst fem gånger om dagen

  4.  Tala om för dina vänner att du älskar dem.

  5.  Skrap ur det sista ur såskoppen med en slickepott.

  6.  Stå minst fem minuter varje dag framför spegeln och tyck om dig själv.

  7.  Ta en annan väg till jobbet ibland.

  8. Umgås mer med din mormor.

  9.  Sitt tyst för dig själv tjugo minuter om dagen.

  10. Bada naken på sommaren


Av Kaela - 28 november 2008 17:46

Här kommer en av de små stjärnorna på mormors himmel och säger hej till er. Hon blir nio månader den 5 december och reser sig redan.

Av Kaela - 28 november 2008 16:26




Hon var en god moder

underbar, hetblodig älskarinna

förståelsefull hustru

framgångsrik yrkeskvinna

politiskt engagerad

med fasta tider i motionshallen.

Fönstren var nyputsade

mattfransarna nykammade

och det doftade gott i hela huset

av nybakat bröd och hemlagad apelsinmarmelad

 - när ambulansen stannade utanför.....

Ur boken: Varför växer gräset

Medical-10.gif (9597 bytes)

Av Kaela - 28 november 2008 16:24

Vilken underbar dikt du har skrivit!
Tackar så hjärtligt.

Och råder all läsare att gå till publicerade kommentarer och läsa den.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/11/28/1147607-ar-jamstalldhet-viktigt-i-ett-forhallande/


Av Kaela - 28 november 2008 05:54


 



Fyll inte livet med dagar,

fyll dagarna med liv.

Av Kaela - 28 november 2008 05:52



Skriv en uppsats om dina drömmar.
Den uppsatsen har många skolelever fått genom åren och så även Tommy som gick i en liten byskola någonstans i Sverige på
50-talet. Tommy hade mycket att drömma om, men väldigt lite att bygga sina drömmar på. Hans familj var fattig och hade fått flytta ofta eftersom de var tvungna att flytta dit Tommys pappa kunde få arbete. Så Tommy hade få riktiga vänner och var hopplöst efter i skolan. Men drömmar hade han.

Den här kvällen slet Tommy hårt med sin uppsats. 
"När jag blir stor ska jag bli konstnär och bo i en stuga på landet 
som jag själv har byggt." Tommy ritade noggrant skisser över hur huset skulle se ut och han var mycket stolt när han dagen efter lämnade in sin uppsats till läraren.

Tre dagar senare fick han tillbaka uppsatsen med ett stort rött C uppe i hörnet. Lägsta möjliga betyg! När lektionen var slut gick Tommy fram till läraren och frågade varför han fått ett C på sin uppsatts.

Det här är en helt orealistisk dröm för en grabb som dig. Du är fattig, saknar helt en utbildning, har absolut ingen konstnärlig talang och vet absolut ingenting om att bygga hus. Om du skriver om uppsatsen med en mer realistisk dröm, så ska jag ompröva betyget.

Tommy visste inte vad han skulle göra. Han funderade hela vägen hem och på kvällen innan han skulle sova frågade han sin far vad han skulle göra. Pappan slog sig ner vid Tommy och tittade allvarligt på honom. Det är din dröm Tommy svarade han. 
Det är du som måste bestämma hur viktig den är för dig. 

Nästa dag lämnade Tommy in samma uppsats igen. Med orden: 
Du kan behålla betygen så behåller jag min dröm.

Trettio år senare berättar Tommy den här historien för tjugo barn som kommit på besök för en veckas målarkurs.

Det här berättar jag för er eftersom ni nu sitter i ett hus på landet som jag själv har byggt och i morgon ska jag visa er utställningen med tavlor som jag målat. Om ni tittar ovanför den öppna spisen så ser ni min uppsats inramad. Den påminner mig om att jag inte ska ge upp mina drömmar. 
Och ni ska inte heller låta någon stjäla era drömmar.

Av Kaela - 28 november 2008 05:48

Här kan du se en kortvideo med tips om myshöjande faktorer för ditt hem.


http://www.expressen.se/1.1372208?articlePopup=true

Av Kaela - 28 november 2008 05:41

Det tyckte inte 584 singlar som svarade på frågan.

Överraskande resultat kan man säga.

Kan det möjligen vara så att de längtar så intensivt till tvåsamhet dessa singlar att de är beredda att jämlikheten stryka på foten för att komma in i ett efterlängtat nytt civilstånd.

Vem vet - här kan du själv svara vad du tycker.

http://www.expressen.se/dejting/1.1384349/jamstalldhet-ar-inte-viktigt-i-forhallanden


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards