Alla inlägg den 9 november 2008

Av Kaela - 9 november 2008 20:42




 




*   Hur mycket du än försöker kan du inte döpa katter. 
*   Låt inte din mamma borsta ditt hår när hon är arg på din pappa. 

*   Be aldrig din ettåriga lillebror hålla en tomat.
*   Du kan inte tilltro hundar att vakta din mat. 
*   Att läsa vad folk skriver på parkbänkar kan lära dig mycket. 
*   Nys inte då någon håller på och klipper ditt hår.
*  Valpar har dålig andedräkt även efter de har ätit en ask med halstabletter. 
*   Håll aldrig en katt då någon sätter på dammsugaren.
*  Skolmat fastnar på väggar. 
*   Du kan inte gömma en bit broccoli i ett glas med mjölk.
 

Av Kaela - 9 november 2008 13:24

Kanske är det inte en svaghet
kanske är det en styrka


att jag vågat förbli


en svart fågel


bland alla duvor
vita som snö


kanske har jag lärt


en och annan


att leva
med det främmande



Kaela

Av Kaela - 9 november 2008 13:12

Dessa 12 personer som adopterats som små till Sverige är rädda för att utlandsadoptioner kan vara barnhandel.

Att det alltså finns risk för att de själva är köpta av en rik västerlänning från en fattig förälder.

Själv tror jag att det är väldigt ovanligt.

Även om jag förstår och respekterar den rädslan så tror jag att de allra flesta utlandsadoptioner är korrekta.

 Läs och tyck i Aftonbladet.


http://www.aftonbladet.se/debatt/article3721509.ab


Här är också länken till Adoptionscentrums sida.


http://www.adoptionscentrum.se/portal/page/portal/Adoptionscentrum/10_Aktuellt

Av Kaela - 9 november 2008 13:07

Norge har betydligt flera bilder från dagis och förskola jämfört med Sverige..250 000 mot 100 000 i Sverige.

Ofta finns det namn på både barnet och förskolan under bilden vilket den norska datainspektionen ser som en fara.

Visst är det fruktansvärt att det ska vara så.

Vilken värld vi har.
Att det faktiskt finns människor som ser små barn som sexualobjekt och inte som underbara nya små människor som vi alla kan glädjas åt.



http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159828

Av Kaela - 9 november 2008 13:03

I Bergsjöns kyrka har det varit Öppet Hus för att presentera satsningen: Barn i väntan och Barn i start.

De asylsökandes barn är utsatta för en omänsklig press. Deras föräldrar mår inte bra- och det vet ju alla vi som haft elle rhar små barn omkring oss att när föräldrarna mår dåligt så gungar marken under det lilla barnets fötter.
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159786



Av Kaela - 9 november 2008 13:01

En stor mästare hade kommit till en historisk samling, med munkar från hela världen.
Varje dag satt han och undervisade om moral och den rätta Vägen till upplysning.
Det visade sig att en av de andra munkarna stal från de andra.
Mästaren fick veta detta, men fortsatte som ingenting hade hänt.

Stölderna fortsatte.
Fler och fler munkar krävde nu att denne tjuvaktige munk skulle straffas 
och avvisas från mötena. 
Mästaren fortsatte sin undervisning om rätt och fel, om vackert och fult.
Tjuveriet upphörde inte och nu började munkarna rasande hota att lämna
hela sammankomsten om inte Mästaren straffade och skickade iväg den
omoraliska brodern.

 Då tog Mästaren till orda:
- Mina kära bröder.
Hur skall jag kunna skicka iväg denne vår broder som ännu inte funnit Vägen och 
ännu inte kan skilja mellan rätt och fel. 
Ni andra har redan den kunskapen och om ni vill lämna mig, ber jag er göra det.
Men vår broder som stjäl, han stannar och jag skall undervisa honom 
ända tills han förstår vad som är rätt och fel.
Jag överger aldrig honom.

Gå ni!

Från den dagen hade den tjuvaktige munken vunnit upplysning 
och tog aldrig mer något.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards