Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Även ideell verksamhet kostar pengar - något regeringen har glömt!

Av Kaela - 22 januari 2016 20:16

 



Jag tar sällan politisk ståndpunkt.

Kanske kan jag inte säga att jag är ointresserad av politik - kanske till och med tvärtom.

Allt jag gör i mitt arbete både i den betalda och den ideella delen av det är ju egentligen ett slags inlägg i politiken.

Jag representerar ju en ideell organisation och vi har sett hur sponsringarna har blivit svårare att få efter regeringens slopande av möjligheten att göra avdrag för det man ger till en ideell organisation.

Vi kämpar med riktigt stora ekonomiska svårigheter.

Och ett par sponsorer som givit ganska stora bidrag till vår verksamhet har dragit sig tillbaka efter detta regeringsbeslut.

Och därigenom gjort vår kamp för att överleva ännu svårare.


Idag rusar människor till oss för att bli frivilliga och göra insatser för asylsökande.

Och jag arbetar 12-14 timmar om dagen för att kunna ta emot dem, registrera dem och förmedla dem till uppdrag. Få dem att känna sig välkomna.Ibland missar jag någon bara för att äveb jag måste gå hem ibland.

Tänk om vi vorte två.....

Men det är en omöjlighet genom den ekonomiska ramen.


Med 60 miljoner människor på flykt slopar regeringen skatteavdraget för gåvor till välgörenhet.

Illa vald tidpunkt är inte ens förnamnet.

Och ska jag vara helt ärlig finns det ingen rätt tidpunkt för ett sådant beslut.

Läs gärna på vår hemsida www.frivilligcentralen.se




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards