Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Kaela - 31 mars 2008 22:26


Tack Steve Lando för din kommentar till "Balladen om ensamhet."

Glad att du gillade den!



Av Kaela - 31 mars 2008 20:46


Du vet- det där med när man går bort- så ska man ha en blomma med sig.

Och så faller man för något vackert i affären och släpar den genom matinköp och spårvagnar och allt vad det nu är.

Tänk om det fanns blommor på burk har jag tänkt många gånger.

Och  - tänk - det gör det!

Kolla här

http://www.coolstuff.se/p201/Konservvaxter.html

Av Kaela - 31 mars 2008 20:38



Visst är det en hel del man undrar över med sin dator ibland...Kanske kan man hitta svaret här

http://www.funkanu.se/start.asp?sida=914

Av Kaela - 31 mars 2008 14:29



Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen
tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp
barnet, medan pappan gick fram och tillbaka till banken

Av Kaela - 31 mars 2008 14:28


Nej Ulla med långa benet före hann jag i tid till jobbet.

Och visst det är klart att du får ta dikten.


Kramar

Av Kaela - 31 mars 2008 12:27

Tänka fritt är stort. Tänka rätt är större finns ett gammalt talesätt som visst också brukar stå som inskription över bland annat vissa universitet i landet.


Man kan ju göra om den meningen något och säga:

Skriva fritt är stort. Skriva rätt är större.
Men vad är det som är rättdå?
Enligt undersökningar tidningarna själva gör är det nyheter om kändisars stora bröst, sex och skandaler vi läsare läser mest.
Vi vill alltså ha allt om kändisarnas vanor och ovanor i tidningarna.
Vill vi det?

Är det skandaler vi vill läsa?

Läsa fritt är stort för många människor.
Läsa rätt borde vara större.
Inte alls läsa skvaller, borde vara allra störst.

Jag känner en hel del människor som slutat köpa Aftonbladet och Expressen. De vill inte ha tidningar som jagar brottsoffewrs föräldrar och brottslingar för att få smaskiga uttalanden.

Köper du Expressen eller Aftonbladet.

Själv ska jag erkänna att det händer- den dag korsordsbilagan finns med.

Man får ju tyvärr inte köpa bara den, utan tvingas ta tidningen också.

Den bläddrar jag för sakens skull igenom . Tar 2-5 minuter(har ju ändå betalt den)  sedan hamnar den i pappersinsamlingen. 

Av Kaela - 31 mars 2008 12:20


Underkafferasten på jobbet idag uppstod en fråga: "Brukar du skicka påskkort och brukar du köpa påskägg?"

Jag måste ju medge att när det gäller påskkort är det nog lika med noll.

Har slutat skriva julkort också förresten om någon undrar.

Men eftersom jag bott på flera olika orter under mitt liv har jag vänner både här och där i vårt avlånga land som jag bara inte hinner hålla kontakten med.

Men numera skriver jag ett ganska utförligt julbrev med foton och berättelser om vad som hänt mig och min familj sedan förra julen.

Det känns faktiskt mycket mera meningsfullt än tomtar eller änglar på ett kort där jag bara skriver våra namn.

Efter fikasamtalet började jag fundera på om man kanske skulle skriva påskbrev också.

Jag har ju utan tvekan märkt att julbreven är uppskattade.

Men händer det så mycket i mitt/våra liv att jag klarar av två långa brev per år.

Det är just frågan.

Om det ska vara stora händelser kan det vissa år bli svårt.

Just detta år är fullt av stora händelser för mig och familjen men andra år är det inte.

Så - hur gör man?



Av Kaela - 31 mars 2008 06:33


Nu rusar jag till jobbet.

Eftersom jag är lite sen får jag ta långa benet först!

Känner mig laddad för en ny vecka!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards