Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Kaela - 11 mars 2008 21:49



 Dags för mig att knyta mig.

Klockan ringer bustidigt imorgonbitti.
Lämnar en ängel som strör guld i era drömmar inatt!


Av Kaela - 11 mars 2008 21:41

Lite roliga historier för att träna skrattmusklerna vid läggdags!


När är den rätta åldern att gifta sig?

Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.
Fredrik, 6år

När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan
ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen. Carola, 8år

När jag är färdig med förskolan ska jag hitta en fru. Martin, 5år

Är det bättre att vara singel än att vara gift?

Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar.
Killar behöver någon som plockar upp efter dem. Anna, 9år

Jag får huvudvärk när jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn.
Jag behöver inte sånt krångel. Adam, 7år

Av Kaela - 11 mars 2008 21:17

Tack för avtryck och god önskan Nevermind!

Och ja Ankungen- man glömmer att de varit så där små!


Blir så glad när jag får kommentarer.

ha det gott!

Av Kaela - 11 mars 2008 15:26



En dikt av en mycket ung Karin Boye


Jag är född i en stad.



Kring min första dröm

har gatornas höga hus stått vakt,

 och gatornas sorlande människoström

har sin förtrollning i blodet mig lagt. J


jag är född i en stad, och jag vet,

 att än en gång skall jag trampa dess gråa sten,

 jag skall höra dess forsande buller igen

och vandra om kvällen i lyktors sken.

När skymningen faller djup och blå,

då skall jag se, huru tusen ljus

 likt skälvande eldstalaktiter stå i vattnet,

där ångarnas lyktor gå,

 medan fönsterna tändas i strandens hus.


Och jag vet, att här andas en livscentral,

förtätat liv är dess atmosfär;

här samlas all världens lust och kval,

 och arbetet, arbetet härskar här.


I morgonens gråkalla våta dis skall jag gå

till min möda min dagliga gång

och höra den stora mödans sång,

 som sjungit i sekler på samma vis.


 Här känner jag världens pulsar slå,

här brusa tankarnas strömmar fritt;

 just här, just här vill jag stridande stå

 i den stora heliga kampens mitt!


Just här är min plats,

jag vet att så är, om jag vill eller ej.

 Men jag vill, jag vill!


Jag är född i en stad.

jag hör staden till.

Det bud, som jag söker, bidar där.
Det håller alltjämt min längtan varm
, fast ännu till hälften det döljer sig...

Men djupt ur gatornas mullrande larm
dess kallande, bjudande stämma jag hör -
den gärning, den gärning, som väntar mig,
det verk, det verk, som jag lever för!

Av Kaela - 11 mars 2008 13:05



Härligt "Sega pappan"!
Jag lovar en god gryta som kräver en minimal arbetsinsats!

Smaklig måltid!

Av Kaela - 11 mars 2008 12:55



Tack Vita!

Blir glad för din goa kommentar!

Av Kaela - 11 mars 2008 08:56

 Vår familj är vi ofta många på helgerna och då blir det gärna "Allt-i - ett"-grytor- åtminstone ena dagen.


Här är ett recept som får 7 på skalan 0-10 av familjemedlemmarna.


Kasslergryta

8-10 personer

1-1,4 kilo potatis mjölig sort

2-3 gula lökar -  beorende på storlek

1 kilo kassler

3 msk soja ca

1 flaska porter

Så här gör du:

Skala och skiva potatisen tunt.
Skala och skiva

Lägg detta i grytan med porter och soja

medan du skivar kasslern i ganska tunna skivor.


Servera med fräsch sallad och källarfranska




Av Kaela - 11 mars 2008 08:47


För att ni ska se vem "knyttet" liknar så kommer här ett foto av hennes mor vid sju månaders ålder.


Visst kan man hitta dragen från Pixie

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards