Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Kaela - 9 mars 2008 23:27

Nevermind- ja att möta den som just kommer från vishetens källa gör hela världen ny.

Tack för ditt besök och ditt härliga avtryck!

Av Kaela - 9 mars 2008 23:23


 


Ett tankespråk att suga på för sena nattvandrare!


Fattigdom är inte att äga lite utan att sakna mycket."

Av Kaela - 9 mars 2008 21:04

I min famn vilar
en sammetslen mjukhet


ögonen-
vana vid
moderlivets mörker


sluter sig
när de träffas
av ljuset


Mjukare
än mjukaste silke
är ditt hår


Inte kunde jag ana
hur mötet med dig


skulle göra mig ny



och väcka längtan
att ta ner bågen
från skyn


och himlens
blinkande stjärnor

Av Kaela - 9 mars 2008 21:03

Tack Ulla och cavvetejernas matte för era fina kommentarer!

Av Kaela - 9 mars 2008 19:56



Livet består egentligen av en enda lång rad av ögonblick
Om vi inte är närvarande i dessa ögonblick
så går vi miste om själva livet

Susanna Ehdin

Av Kaela - 9 mars 2008 19:53




Den här texten är funnen i en kyrka i Baltimore,
daterad 1692 men visst kan vi få ut något gott av den nästan 320 år senare...
Vandra lugnt i brådskan och larmet - minns vilken frid som det kan finnas i tystnaden. Lev i sämja med andra människor, så långt det är möjligt utan att förneka dig själv.

Hävda din sanning lugnt och högt, lyssna också till vad andra säger, även dårar och ignoranter har sin berättelse. Om du jämför dig med andra, kan du bli bitter eller inbilsk, ty det kommer alltid att finnas någon som är bättre eller sämre än du. Gläds åt det du uppnått och åt de planer du gör upp. Gör det du gör med hjärtat, hur oansenligt ditt arbete än är. När lyckan skiftar är det ett beständigt värde. Var försiktig i dina företag, ty världen är full av svek. Men låt inte detta skymma den sanna dygden, många strävar efter höga ideal och livet är fullt av hjältemod. Var dig själv och trotsa framför allt inte känslan: var inte cynisk inför kärleken, ty i jämförelse med all strävhet, kyla och alla besvikelser är hon evig som gräset.

Mottag sorglöst vad åldern bär med sig, uppge utan bitterhet ungdomens attribut. Utveckla din själsstyrka, så att den kan bli ditt värn vid en plötslig olycka. Men plågas inte av fantasifoster. Mycket ängslans föds ur ensamhet och leda. Behåll en sund disciplin men var mild mot dig själv.

Du är ett barn av världsalltet, liksom stjärnorna och träden har du rätt att vara här, oavsett om det står klart för dig eller ej, betvivla inte att världsalltet är sådant som det borde vara. Förbli således i fred med Gud, vad du än tror om hans existens, vad du än upptas av och vad du än åstundar.

I gatularmet, i livets förvirring, förbli i fred med din själ. Med all sin förljugenhet, sin möda och sina skingrande drömmar är denna värld alltjämt härlig. Var aktsam, försök vara lycklig........

Av Kaela - 9 mars 2008 19:08

ja visst är de ljuvliga dessa små "nylandade" änglaungar!

och du kanske kommer att se så mycket bilder på Pixie att du tröttnar Ulla.

KKram till dig för att du är du!

Av Kaela - 9 mars 2008 17:04


Mitt i denna mormorslycka går tankarna till min mamma som inte längre finns kvar.

jag är så glad att jag prioriterade att gå ner till halvtid hennes sista månader och vara med henne så mycket jag kunde.

Världens visaste och goaste mamma hade jag.


Jag skrev sedan en bok om den resan- Boken heter  "Ända ut till den yttersta udden" och du hittar den här http://kaela.bloggagratis.se/




Här kommer en liten bit ur början av boken...


Detta är berättelsen om resan bortom nu och då.
Den är inte nu - den var då- men detta då har blivit ett nu.

Som om din sista resa, som jag fick dela - förpassade mig bortom tiden - bortom då - in i ett ständigt nu - eller då.

................

.............................


Morgonsolen lyser in genom fönstret. Dröjer en stund vid ditt porträtt och ser att "dina" blommor är vissna. Jag reser mig för att ta bort dem och går ut i trädgården och bryter en gul rosenknopp.

När jag ställer den vid ditt porträtt överväldigas jag av saknaden......


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards