Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Kaela - 5 mars 2008 21:17



Nu är det dags för en fullständigt uttröttad mormor att ta ett avslappningsbad och sen leta sig in i sängen.

Önskar er alla en god natt med några kloka ord ur boken:Viktigt! av Lesly Tuman


Vad som är viktigt…
är inte vilken slags bil du kör
utan hur många människor du ger lift

Vad som är viktigt…
är inte storleken på ditt hus
utan hur många människor du välkomnar i ditt hus


Vad som är viktigt…
är inte din sociala status
utan att du lever ditt liv med kvalitet


Vad som är viktigt…
är inte vad du äger
utan snarare vad du ger


Vad som är viktigt…
är inte hur många vänner du har
utan snarare för hur många du är en vän


Vad som är viktigt…
är inte hur mycket övertid du jobbar
utan om du jobbar övertid för dina nära och kära


Vad som är viktigt…
är inte om du bor i ett fint bostadsområde
utan hur väl du behandlar din granne

Av Kaela - 5 mars 2008 20:04




Pixie 13 timmar ung

Av Kaela - 5 mars 2008 20:03

Två försök att sätta in foto!

Då kommer bara webbsidan kan inte visas upp!

Av Kaela - 5 mars 2008 19:11

Tack Ulla och maskroser- gissa om jag ska njuta helgen igenom!

Av Kaela - 5 mars 2008 18:00

  Mitt i allt bebissnack en liten gåta att funder på.


Vem är detta:

Jag är din ständige följeslagare
Jag är din största hjälpare eller din största börda
Jag kommer att knuffa dig framåt eller dra ned dig i ett misslyckande
Jag är helt och hållet i ditt våld
Hälften av det du gör skulle du lika gärna kunna lasta över på mig
och jag kommer att göra det snabbt och korrekt
Jag är lätt att jobba med, du måste bara vara bestämd mot mig
Visa mig exakt hur du vill ha någonting gjort
och efter ett par lektioner kommer jag att göra det automatiskt
Jag är alla stora människors tjänare
och tyvärr, alla misstags tjänare också
De som är vinnare, har jag gjort till vinnare
De som är förlorare, har jag gjort till förlorare
Jag är inte någon maskin, men
jag arbetar med en maskins precision
såväl som med en människas intelligens
Du kan använda mig för profitens skull
eller använda mig för undergångens skull
Det spelar ingen roll för mig
Ta hand om mig, träna mig, var bestämd mot mig
och jag kommer att lägga världen för dina fötter
Var mild mot mig och jag kommer att förgöra dig

Av Kaela - 5 mars 2008 17:28

Hjärtevamt tack Lena, Maskrosen, cavvetjejernas matte och Ulla för gratualtioner.

Det lilla underverket är faktiskt ett ganska stort underverk

Väger 4 280 gr och är 52 cm lång.

Kommer att lystra till namnet Pixie.

Bild kommer troligtvis efter helgen.

I bästa fall före.


Av Kaela - 5 mars 2008 11:59

Tack Gilla för väl hållna tummar.

Gissar att mormor just nu n'ästan är tröttare än den nyblivna modern.

Natten gav ingen sömn och jag har inte hjälp av de hormoner man har som nybliven mor.


Kram

Av Kaela - 5 mars 2008 11:57


En liten flicka föddes i morse med akut kejsarsnitt.

Mor och barn mår båda bra.

Men den mycket trötta och medicinerade mamman orkade inte meddela vikt och längd och sånt som man vill veta.

Hoppas få mera resutltat när hon sovit ut.

 Namn vet jag inte heller.

har hört vissa under väntetiden.

Tyvärr har jag inte fotomobil annars kunde jag visat foto på underverket nu.

Men det kommer!!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards