Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Kaela - 10 mars 2008 22:37




Önskar alla en god natt!
och Ulla....tack för fin kommentar...är rädd att jag ska trötta ut er med min "mormorslycka!

Sov gott alla kära bloggvänner...och för dig sene nattvandrare - ett tankespråk att ta med dig ut i natten


"En dag som den här reste Marco Polo till Kina. Vad tänker du göra idag?"
Loesje



Av Kaela - 10 mars 2008 19:51


I går läste jag den här fina berättelsen från boken "Det är aldrig kört " den fick mig att fundera en hel del på hur vi uppfattar saker och ting och hur vi ser med olika ögon......

Det här är en berättelse om en mycket rik man som ville visa sin son hur fattiga människor lever.Pappan och sonen tillbringade därför ett par dagar hos en mycket fattig familj som bodde i närheten av deras gods.När de återvände efter besöket frågade pappan :

"Förstår du nu vad fattigdom innebär ?"

"Ja,det gör jag",svarade sonen.

"Kan du då beskriva skillnaden mellan vårt liv och deras"bad pappan.

"Jo,vi har bara en hund,men de har fyra.Vi har en liten pool på gården,men de har en hel sjö.Vi har olikfärgade lampor i trädgården,men de ser hela stjärnhimmeln.Vi har massor av betjänter som hjälper oss,men de hjälper andra.Vi har stängsel runt vår gård,men de har vänner som skyddar dem.

Jag som trodde vi var rika och de fattiga."

Av Kaela - 10 mars 2008 19:26



Ja Vita hon är en underbar gåva.

Bara för det - och för att ni riktigt ska se hur mormorsknäpp jag är så är det här ännu en bild på underverket i trygga morfarsarmar!

Av Kaela - 10 mars 2008 16:33

Tack Ulla för fin kommentar och önskan om en bra dag.

Den går nu mot sitt slut så jag får önska dig en bra avslutning på dagen!

Av Kaela - 10 mars 2008 06:14


Det är det ni - alla mina härliga bloggvänner gör.

Så märkligt det är att människor man aldrig mött kan få en så stor betydelse.

Så man rätt vad det är kan undra- hur har hon det?

Önskar er en innerligt skön dag.

Här hos mig är det regn och åter regn och det är lätt att humöret och åker ner i skorna och man blir lika grå i tankarna som himlen är över ens huvud.

Istället ska man ju tänka att detta regnet båddar för blomsterprakt snart.

Kan inte hindra att lägga till...hoppas det blir mycket snart!

Vi behöver solen desperat de flesta av oss efter denna oerhört solfattiga årstid som almanackan kallar vinter.

Nu önskar jag er alla en fin ny vecka - och framför allt- en bra dag!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards