Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Kaela - 14 mars 2008 23:49


Önskar er alla en god natt med änglar som vakar över er och goda drömmar

Av Kaela - 14 mars 2008 23:40

En visa av Ingemar Olsson som säger allt tycker jag

Kom och gå en mil i mina mockasiner
Innan du bedömer vem jag är
Våga lämna dina vanliga rutiner
Se med mina ögon det du ser

Kom och gå en mil i mina mockasiner
Vandra mina vägar för en dag
Medan regnet öser eller solen skiner
Sedan kan du säga "så'n är jag"

När du mötte mej för allra första gången
Hade du en färdig bild av vem jag var
Efter halva första versen utav sången
Kunde du berätta hur refrängen var

Dina vänner hade sagt dej vad dom trodde
Och det svalde du med både hull och hår
Fastän ingen av dom visste var jag bodde
Och mycket mindre hur jag innerst inne mår

Kom och gå en mil i mina mockasiner........

När du känner mina steg i dina fötter
Alla groparna och hindren i mitt liv
När du anar lite mer av mina rötter
Kan du aldrig mer va' kall och objektiv

Du ska veta, att ifall du bara lyssnar
Är det ekot av din egen röst du hör
Inte förrän allra sista tonen tystnar
Kan du veta vem jag är och hur jag mår

Kom och gå en mil i mina mockasiner
Innan du bedömer vem jag är
Våga lämna dina vanliga rutiner
Se med mina ögon det du ser

Kom och gå en mil i mina mockasiner
Vandra mina vägar för en dag
Medan regnet öser eller solen skiner
Sedan kan du säga "så'n är jag"

Av Kaela - 14 mars 2008 20:27



Här möter Pixie en av sin mammas bästa väns döttrar!

Lite ovan tonårsfamn att vila i men Pixie verkar inte klaga och inte Noemi heller.

Ett problem som har seglat upp på himlen är att Pixies mamma inte får mjölk i brösten.

det var i och för sig inte helt iväntat eftersom hon gick igenom bröstminskningsoperation för ett antal år sedan eftersom hon fick problem med axlar och rygg av sina bröst som var tunga.

men hoppet hade ju funnits.

Ibland går det och ibland inte.

Men huvudsaken är ju att man får äta mat i famnen - antingen det nu är från bröst eller flaska.


Av Kaela - 14 mars 2008 19:58

Tack Vita och Steve Lando för kommentaren på det säkraste måttet.

Det är sant att hon är en klok kvinna.

Tack också Steve för kommentaren på i"I dina ögon".

Så kul med kommentarere!

Yack och kram!

Av Kaela - 14 mars 2008 10:37


Det säkraste måttet på en människas karaktär
är hur hon behandlar personer
som hon inte har någon nytta av
och hur hon behandlar personer
som inte kan slå tillbaka.
 (Abigail van Buren)

Av Kaela - 14 mars 2008 06:11


 20s.gif


Önskar er alla en god morgon med en kortdikt av en poet som faktiskt bara skriver så korta dikter.




Lärornas mörker
blickarna stänger,
utsträckta händer
räcker till vänskap,
samlar galaxernas
syskonkrets.

Tore G. Burman

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards