Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Kaela - 1 mars 2008 22:41


Dags att knyta sig kanske.

Går lite omkring i någon slags vacuum i väntan på besked att jag blivit mormor.

Och en bra bit orolig är jag förstås.

Dottern vill inte att vi ska ringa för då känner hon sig pressad men skickar ett sms nu och då att allt är väl.


En grå dag har övergått i snöblandat regn och mitt huvud är trött, så nog är det väl det bästa att försöka sova.


Ett särskilt god natt till Ulla och en stor kram.

Tack för dina fina kommentarer!

Kände omtanken i din kram!


Sov gott!

Av Kaela - 1 mars 2008 12:51


En dikt som blev till i somras när jag följde en humlas upptäcktsfärd i blomsterlådan med blicken


Omöjligt
stryk det ordet
ur ordlistan
det binder dina drömmars vingar

Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan
som aldrig blir still
om en dröm som flyger
mot alla odds.

Humlan du vet
kan egentligen inte flyga
men det vet hon inte

om det är dröm eller inte
vem vet
men humlan flyger.....

Av Kaela - 1 mars 2008 12:10

En dikt om små barn som blivit stora......


Nyss var du i min famn
tre år
med tårade kinder
över skrubbade knän

blås..mamma..blås
sa du
och jag blåste
och tårarna torkade

nu får jag sitta vid ringside
och se
hur livet ger dig magkippare

och mitt blås har förlorat sin magiska kraft....



Av Kaela - 1 mars 2008 11:34



En dikt ur byrålådorna


Genom dolda land har jag vandrat

somliga av dem finner man inte i något kartverk

kan bara upptäckas av klara ögon

bara så.....

Av Kaela - 1 mars 2008 11:31


En dikt om förväntan inför ett möte med en vän som jag delat mycket med.


Runt omkring mig sjuder livet
min förväntan darrar i luften
snart snart....

Att få träffa dig räknar jag utan tvekan
till de speciella ögonblicken.
En förväntan, följd av uppfyllelse.
Lycka!


Mitt i ökenvandringen är du en oas
ett källsprång med friskt vatten,
en livgivande källa som ger kraft och mod
med dig ser jag grönskande dalar
bakom de svarta bergen.


Och även om stjärnorna skyms ibland
eller inte orkar tränga igenom mörkrets ridåer,
är jag viss om att de ändå finns där,
väntande på att åter få glädja oss. 

Av Kaela - 1 mars 2008 09:33


Idag är det grå himmel och regn.

Men bakom molnen där finns i alla fall solen.

i varje fall är det lördag och jag sov lääänge.

Underbart att vakna av att man sovit färdigt.


Satt och surfade runt lite på nätet och hittade en fin artikel om att leva med ett annorlunda barn.

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article225639.ab


Det ger glädje och tacksamhet att läsa den artikeln - så hoppa inte om det!




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards