Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Kaela - 20 mars 2008 23:02



Tack Ulla för alla fina kommentarer - glad att du uppskattar de historier jag samlar på.

De är dina att använda som du vill- det är ju för att dela med sig man spar.
Pixie fick en nalle i påskägget- eller i kuvertet eftersom jag måste göra posten till påskhare.

Nu önskar jag alla en god natt.

Ska läsa lite av Elisabeth georges innan jag somnar.


Av Kaela - 20 mars 2008 19:22




Det finns två dagar i veckan vi aldrig ska oroa oss för.
Två dagar som ska hållas fria från rädsla och fruktan.

Den ena är gårdagen, med sina misslyckanden och bekymmer,
sin värk och smärta, sina fel och misstag.

Gårdagen har passerat för all tid och är bortom vår kontroll.
Inte ens alla pengar i världen kan få gårdagen tillbaka.
Vi kan inte göra om någonting som vi gjort, inte sudda ut någonting vi sagt.
Gårdagen är borta.


Den andra dagen vi inte ska oroa oss för är morgondagen med sina omöjliga motståndare,
sina bördor men samtidigt med sina hoppfulla löften och okända utgångar.
Morgondagen är också bortom vår kontroll.

Morgondagens sol kommer att stiga antingen mot en klarblå himmel eller dold i ett lager av moln.
Men den kommer att stiga…

Vi vet inget om morgondagen, den är ännu ofödd.

Då återstår bara en dag: IDAG!


Alla kan kämpa mot en dags svårigheter.
Det är bara när vi lägger till gårdagens eller morgondagens bördor som vi får det svårt.
Det är inte vad som händer idag som gör människor galna,
utan bitterheten över det som hände igår eller fruktan för morgondagen.

Gör DENNA DAG så bra du kan och lev bara en dag i taget.

Av Kaela - 20 mars 2008 17:01

 Kloka ord från mumintrollet

När ens egna hjärnceller inte kan
följa med i debatten, kan man trösta
sig med Mumintrollets kloka beslut:
en annan får fundera, som är klokare än jag".

Av Kaela - 20 mars 2008 15:12

Jag köpte min kärlek för pengar,
för mig var ej annan att få,
sjung vacker i skorrande strängar,
sjung vackert om kärlek ändå.

Den drömmen, som aldrig besannats,
som dröm var den vacker att få,
för den, som ur Eden förbannats,
är Eden ett Eden ändå.

Av Kaela - 20 mars 2008 15:08

Det sitter en herre i himlens sal,
och till hans åldiga händer
gå knippen av trådar i tusental
från vart människoliv han tänder.
Han samlar dem alla, och rycker han till,
så niga och bocka vi som han vill
och göra så lustiga piruetter,
vi stackars marionetter.

Vi äta och dricka och älska och slåss
och dö och stoppas i jorden.
Vi bära den lysande tankens bloss,
vi äro så stora i orden.
I härlighet leva vi och i skam,
men allt som går under och allt som går fram
och allt som vår lycka och ofärd bådar
är bara ryck i trådar.

Du åldrige herre i himlens sal,
när ska du tröttna omsider?
Se dansen på dockornas karneval
är sig lik i alla tider.
Ett ryck på tråden - och allting tar slut
och människorsläktet får sova ut,
och sorgen och ondskan vila sig båda
i din stora leksakslåda.


Av Kaela - 20 mars 2008 15:07

Oftast


möter jag Dig
i tystnaden


känner hur
Du andas


nära mig


där når Du
alla mina
beröringspunkter


när jag anar
ljudet
från Din mantel


i skuggorna

Av Kaela - 20 mars 2008 14:45

Pengar är absolut bra att ha- men det finns saker man inte kan kölpa för pengar!


Det kan köpa dig ett Hus, men inte ett Hem
Det kan köpa dig en Säng, men inte en god Sömn
Det kan köpa dig en Klocka, men inte Tid
Det kan köpa dig en Bok, men inte Kunskaper
Det kan köpa dig en Position, men inte Respekt
Det kan köpa dig Medicin, men inte Hälsa
Det kan köpa dig Blod, men inte Liv
Det kan köpa dig Sex, men inte Kärlek
Så där ser du, pengar betyder ingenting

Av Kaela - 20 mars 2008 12:55

Gratulerar frump som tappade en amssa år på att göra testet!

 Påskkram till dig!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards