Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Kaela - 30 mars 2008 23:12



Godnatt alla kära bloggarvänner.

Önskar er alla en skön natt med vackra drömmar!

Av Kaela - 30 mars 2008 23:10

Varje år drabbas världen av ungefär en miljon jordbävningar.
De flesta är dock så små att dom inte ens registreras.

Av Kaela - 30 mars 2008 22:03


En gammal sägen berättar om en kvinna som ständigt var på resande fot.
En dag såg hon en glänsande sten i en bäck och som väckte hennes intresse.
Hon plockade upp stenen och såg att det var en mycket ovanlig och värdefull sten.

Nästa dag mötte hon på sin färd en annan människa, en man som var utmattad, trött och hungrig. Hon stoppade honom och delade sin mat med honom. Mannen kunde inte låta bli att lägga märke till den blänkande stenen och frågade kvinnan om han kunde få den.
Utan att tveka gav hon mannen stenen.

Mannen reste förvånad vidare och kunde knappast fatta vilken fantastisk tur han hade haft.
Han visste att stenen var värd så mycket att den kunde ge honom ett tryggt och säkert liv så länge han levde.
Men han kunde inte släppa tanken på kvinnans godhet och beslöt sig för att söka upp henne för att lämna tillbaka stenen.

”Jag vet hur värdefull den här stenen är”, sa han. ”Men jag vill lämna tillbaka den med förhoppning om att du kan ge mig något ännu värdefullare”.

Sedan sa han, ”Ge mig den kraft i ditt hjärta som fick dig att ge mig en sådan värdefull sten”.

Av Kaela - 30 mars 2008 22:02



De verkligt stora människorna är de
som får andra att känna sig stora.

Av Kaela - 30 mars 2008 22:00



Den här dikten som jag inte vet vem som har skrivit är för mig en underbar hyllning till en vän- en verklig vän!
Läste den på ett vykort .


Du är samtliga färger på livets pallet
Och när något känns fel kan du vända det rätt.

Du kan sången och texten i all min musik
Och för mig är du helt speciell och unik.


Ja du har blivit min vän och jag vet var du står
Det är du som finns kvar när de andra går

Jag önskar dig enbart lycka i livet
Men ber dig att inte ta allting för givet.

Men en sak är säker, det lovar jag dig
Att alltid ska du vara viktig för mig.
 

Av Kaela - 30 mars 2008 21:57

Fingrar och tår och fjäderlätt hår
en blick så klar som såge du tusentals år
Det är knappt jag förstår, en son, han är vår!
En gåva till oss är du min lilla!

Mitt barn i min famn, jag viskar ditt namn,
och plötsligt känns det som om all världen försvann,
som tiden stod still, en son, han finns till!
En livets gåva är du min lilla!

Tänk blodet i mig blev blod ini dig
vandrar genom tider, ådror och märg,
släktled i mig blir släktled i dig
här är du - en av oss,
en ny länk i livets kedja.

Jag lånar dig jag, min skatt, för ett slag,
en stund så kort som vore den ett andetag,
en vindpust av tid är ditt och mitt liv
en livets gåva är du min lilla!

Fingrar och tår och fjäderlätt hår
en blick så klar som såge du tusentals år
Det är knappt jag förstår, en baby som är vår!
En gåva till oss är du min lilla!

Okänd poet

Av Kaela - 30 mars 2008 21:55

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.

Jessica Marie Nilsson

Av Kaela - 30 mars 2008 19:33

Att hålla hand med napalm



Du satte gardinen i brand
med en tändare någon glömt kvar.
Bilden av dig framför flammorna
gör dig allt mer rättvisa
nu när jag tittar bakåt.
På den tiden såg jag bara ditt rufsiga hår
och blicken du alltid tar till för att få det du vill.
Dina läppar skrev historia.
En osann sådan.

Jag pressar nageln mot märket,
och drar den fram och tillbaks
tills ärret du en gång försåg mig med träder fram
i sin forna, fruktade glans.
Dessa vassa tingestar var ett kapitel
jag inte tordes läsa.

Att opiumsomna intill dig
var att hålla hand med Napalm;
när som helst kunde glaset rinna över.
De gånger jag vaknade orörd
utan värk i sköte och mun
var så få att jag inte ens kan placera känslan.

Jag vet att jag blev lite rädd för att du hade dött under natten.

Strax innan du slog mig slog tanken mig
att jag inte förtjänade flata händer,
så jag bad dig att fortsätta slå fast med knutna nävar.
Jag ville väl inte att du skulle göra det självmant.
Ville tro att du inte var i stånd till det.
Ditt temperament skrev historia
som ingen läst förrän nu.

Att hålla hand med Napalm.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards