Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Kaela - 17 mars 2008 21:44




Nu ska jag hoppa isäng efter en av de mest fantastiska och roligaste dagen på mitt jobb på länge.

Värker i kroppen efter att donat med påskfest dit det faktiskt kom ett 40-tal frivilligarbetare.

Men hjärtat mår bra!

Kändes som succé!


Var rädda om varandra!

Ge gärna någon en extrakram- man ångrar aldrig den kram man gav- men ofta den man inte gav!

Av Kaela - 17 mars 2008 21:40


MIRAKELsvala En människa viskar:
"Gode Gud, tala till mig"
Och en lärka sjöng.
Men människan hörde inte.Så människan skrek:
"Gud, tala till mig!"
och åskan rullade över himlen.
Men människan lyssnade inte.thunderstorm stralandeMänniskan såg sig omkring och sade:
"Gud, låt mig få se dig"
och en stjärna strålade klart.
Men människan märkte det inte.Och människan ropade:
"Gud, visa mig ett under, ett mirakel!"
Och ett liv blev fött
men människan vistte inte om det.baby

fjaril


Så människan ropade i förtvivlan:
"Rör vid mig, Gud, och låt mig få veta att du är här!"
och då sträckte Gud sig ner
och vidrörde människan.

Men människan borstade bort fjärilen
och gick sin vet ovetande.skalbagge
fjaril

Denna lilla dikt är en liten påminnelse om att Gud är oss alltid nära i alla de små händelser omkring oss som vi tar för självklara. .
också i denna electroniska tid . . .
så jag lägger till detta::

Människan ropade: "Gud, jag behöver din hjälp!" . . .

sending mail
och så får vi ett e-post-meddelande med uppmuntrande ord och goda nyheter . . .
Men människan suddade ut meddelandet och fortsatte att gråta.....
loveladybird


Den goda nyheten är att Du är älskad.

Av Kaela - 17 mars 2008 21:36


Litet tänkvärda citat!


Slår man av sin mobiltelefon är man genast suspekt. Som om det vore en elektronisk fotboja man bar runt på, och inte en telefon. Nutidsmänniskan är så ständigt nåbar att man idag knappt kan gå och skita i tjugo minuter utan att bli efterlyst av Hasse Aro"    (Lena Sundström, journalist och krönikör i Metro)

*********************


"Livet är det som pågår medan vi sysslar med annat."
[källa: Lennart Hagerfors - En bok för alla, 2001]

"Lev som om varje dag är den sista i ditt liv - en dag får du rätt."
[källa: Frank Sinatra - One of those days ago]

Av Kaela - 17 mars 2008 13:18

Det var en gång en liten pojke som lätt blev arg.

Hans pappa gav honom en näve med spik och sa till honom att varje gång du blir arg
ska du gå bakom huset och slå in en spik i staketet.

Första dagen slog pojken in 37 spikar.
Efter några veckor lärde han sig kontrollera sin ilska och antalet islagna spikar minskade hela tiden.
Han märkte att det blev allt lättare att kontrollera sin ilska.

Slutligen kom den dagen då pojken inte blev arg en enda gång.

Han sa det till sin pappa och denne föreslog honom då att han skulle dra ut en spik ur staketet
varje dag då han inte blev arg.

Dagarna gick och efter en tid kunde pojken tala om för sin pappa
att det inte fanns en enda spik kvar i staketet.

Då tog pappan pojkens hand och ledde honom till staketet. Där sa han till honom;

"Det var bra gjort min son, men titta på alla dessa hål.

Det här staketet blir aldrig vad det en gång varit.

När du säger något i vredesmod lämnar det just sådana här ärr kvar efter sig.
Som om du skulle sticka en kniv i en annan människa och dra ut den igen.

 Det spelar ingen roll hur många gånger du ber om förlåtelse,

skadan är redan skedd.

En skada orsakad av ett ovänligt ord gör lika ont som ett fysiskt slag.

Vänner är sällsynta ädelstenar.

 Dom gör dig glad och stöder dig i allt.

 Dom lyssnar till dig då du har bekymmer,
berömmer dig och är alltid redo att öppna sitt hjärta för dig".




- FÖRFATTARE OKÄND -

Av Kaela - 17 mars 2008 13:14


”När jag var ung och fri i tanken och min fantasi inte hade några gränser,
drömde jag om att en dag förändra världen.
När jag blev äldre och klokare insåg jag att världen inte kommer att förändras
på grund av mig
så jag beslöt att begränsa mig till att bara förändra mitt eget land.
Men även det syntes vara en omöjlig uppgift.

På min ålders höst, i ett sista försök, nöjde jag mig med
att bara försöka förändra min familj,
mina allra käraste och närmaste, men ack,
inte heller detta gick som jag hade tänkt mig.

Och nu, när jag ligger på min dödsbädd,
inser jag plötsligt att om jag bara hade förändrat mig själv först
så skulle jag ha utgjort ett gott föredöme och kunnat förändra min familj.
Från deras inspiration och uppmuntran skulle jag därifrån
kunnat förändra mitt land och vem vet,
jag skulle kanske också ha kunnat förändrat världen”


Sägnen säger att följande text finns på gravstenen tillhörande en biskop,
begraven i Westminster Abbey i London.

Av Kaela - 17 mars 2008 11:23

ha det gott själv maskroser...snöblandat regn i dag...men min morfar sa: "aprilsnö är fåragö`"

Det vill säga att det var bra för gräset.

Vi får hoppas på det och fortsätta längta sol och ljumma vindar - och vänta lite med att ta fram vårjackan!

Av Kaela - 17 mars 2008 06:30


Jag sökte hela mitt liv visdom hos de kloka,
förgäves,
hos dårarna fann jag den så...

Jag sökte också förgäves i böckerna efter visdom,
istället log den mot mig från markens blomster...

Mig själv fann jag först den stunden
då jag glömde mig själv
för min kärlek till dig...

Hafiz, ca 1320-1389, persisk diktare


Av Kaela - 17 mars 2008 06:24



Ett varmt godmorgon till er alla.

Det är måndag och det brukar ju kännas tungt- men vi går faktiskt in i påskveckan så denna måndag bor det nog en viss förväntan i luften.
Idag är det påskfest för alla de frivilligarbetare som vill komma- och det är ganska många så mellan telefonsamtal och annat som dagen innehåller måste jag koka en massa ägg.

Kul med lite annorlunda arbetsuppgifter även om det nog blir aningen stressigt!

Önskar er alla en bra påskvecka!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards