Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Kaela - 15 mars 2008 18:57

Ett barn jag är av tid och rymd

ett barn i alltets hägn

en Jordesjäl av vind och vatten

rörd av dagen kysst av natten

smekt av sol och regn

mig varde grynings stolta lågor

flammande vid himlens rand

mig varde oceanens vågor

svallande mot Neptuns strand


Ett barn jag är av tid och rymd

ett barn av ängd och hav

en människa ur kosmos gjuten

strosar framåt oförtruten

vid min vandringsstav

mig varde ljuset värman livet

skulle jag väl tvivla då

vad än i stjärnorna står skrivet

intet finns att förebrå
Bodil  Sandberg


Av Kaela - 15 mars 2008 18:26

Min vän - du är viktig
ingen kan ersätta dig -
för några människor
är just du viktig
- aldrig någonsin
kommer det att finnas
någon enda mer som du

på denna jord
skapas det inga kopior
därför är du så viktig

På någon plats
där du befinner dig
kan du skapa något
som blir till glädje
för någon eller många

för någon eller många
kan du betyda mycket
mer än de andra -
för någon människa
finns kanske bara du

Birger Franzén

Av Kaela - 15 mars 2008 18:23

Glad blir jag Ulla- när någon vill låna något från min sida- det betyder ju att man gillar det!

Kram!

Av Kaela - 15 mars 2008 15:05

Himlastormande lycka och vardagslycka, två helt skilda begrepp, men vilket är bäst?
Egentligen är väl inget bättre än det andra.


De ögonblick som jag vet att jag upplevde som himlastormande, de är ju lätt räknade.
När jag var en liten tulta som gick efter far på leråkern och pratade och pratade och pratade- med hans rygg- och han plötsligt vänder sig om och ger en kort smek över håret- han sa inget - MEN HANS SMEKTE MIG! 
Den lyckan bor inom mig för alltid.

När jag har fött de av mina barn som är "hemmagjorda" och när jag första gången stått med de som är adopterade i famnen.
Det är lyckorus jag aldrig glömmer.
Vardagslyckorna kommer emot mig varje dag- i kaffedoften- i en god väns hej - när jag lyckats få någon som besöker den äldre ensamma damen....när solen plötsligt tittar fram bakom molnen...fågelkvitter...doften av ren tvätt...listan kan göras hur lång som helst.




 

Av Kaela - 15 mars 2008 13:39


En glädje driver hundra sorger på flykten.
Kinesiskt ordspråk

Av Kaela - 15 mars 2008 11:37


Större än Universum

Starkare
än solen

Nåd är

att få bo
i Din närhet

känna hur Din kraft
reser mig upp
gör mig fridlyst

men den största
glädjen

att upptäcka

att Ditt ljus

Din kraft

bor i mig
Kaela

Av Kaela - 15 mars 2008 11:35


Sorgebudets tornado
lämnade efter sig
en öronbedövande
tystnad


där alla tankar
suddades ut

iskristallers hårda tag
runt hjärtat

en hårdhänt landning
gav insikten

att mina vingar
brutits
Kaela

Av Kaela - 15 mars 2008 11:20


En stor kram tillbaka Ulla!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards