Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Kaela - 24 mars 2008 23:22


 



Ett varmt godnatt med Natthymn av Tore G. Burman


Evighetens tysta längtan
tänder högt mot nattens yta
existensens blanka stjärnor
över jordens trygga boll.

Av Kaela - 24 mars 2008 23:20

Ja Meja, visst är den dikten berörande och vacker.

Tack för visit och fin kommentar!

Av Kaela - 24 mars 2008 20:02

Jag har inrett
ett rum för dig
längst inuti mig,
där jag besöker dig
när saknaden ibland
blir alltför svår
och mitt hjärta
brister av längtan.
Då besöker jag dig
i det rum som
jag har inrett för dig
längst inuti mig.
Hellvi Persson


Här kan du läsa mer av henne

http://www.seniornet.se/browse.jsp?id=05_14&cikkid=3641

Av Kaela - 24 mars 2008 15:16



Ingen tanke är färdig förän den är formulerad i ord.

Att skriva är att göra många tankar färdiga.

Okänd

Av Kaela - 24 mars 2008 15:15


Sant Madde- och tack för ditt fina avtryck!


Av Kaela - 24 mars 2008 13:22



Hur många änglar finns det?

En enda -
som förändrar våra liv -
är mer än nog."

gammalt talesätt

Av Kaela - 24 mars 2008 13:18

Hej och tack för besök och avtryck anebettan!

Visst är det så att det nog är omöjligt att svara på det anebettan.

Men det väcker tankar - och det tror jag ibland kan vara npg för att vi ska bli mera reflekterande och för att vi kanske ska tänka till lite extra nästa gång vi möter en udda och trasig medvandrare!

 Och låna får man göra hur mycket som helst från mig.


 Visheten liksom kärleken är enligt vad jag tror - av Gud och därför Universell  och tillhör var och en som trampar på jorden- och vi ska dela med oss till varandra så mycket vi har att ge- och ta emot den där vi finner den.




Av Kaela - 24 mars 2008 12:39


"Om jag vill visa en människa till ljuset så måste jag först finna henne där hon är och börja just där. Den som inte kan det, kan heller inte hjälpa någon. För att kunna hjälpa måste jag visserligen förstå mer än vad den andre gör, men först och främst måste jag förstå det hon förstår. Om jag inte kan det så är min kunskap värdelös. Vill jag ändå visa hur mycket jag kan, så beror det på att jag är mer fåfäng än vis och egentligen vill bli beundrad. All äkta hjälpsamhet utgår från ödmjukhet. Och därför måste jag förstå att hjälpa är inte att vilja härska utan att vilja tjäna. Den som inte kan inse detta kan heller inte hjälpa någon."

Sören Kierkegaard

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards